EKONOMIKA – OCEŇOVÁNÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL
STROJÍRENSTVÍ – POSUZOVÁNÍ TECHNICKÉHO STAVU MOTOROVÝCH VOZIDEL A AUTOOPRAVÁRENSTVÍ
POŽÁRNÍ OCHRANA – ZJIŠTĚNÍ PŘÍČIN POŽÁRŮ MOTOROVÝCH VOZIDEL

Infiniti FX 45 - expertní demontáž motoru

Motorový prostor vozidla po odstranění horního krytu - Velmi brzy po nákupu vozu začal motor klepat s narůstající intenzitou. Reklamaci prodejce neuznal a nový majitel začal řešit problém prostřednictvím znalecké kanceláře.  Po demontáži horní částí sacího traktu je zřejmé, že problém bude širšího charakteru - Přítomnost motorového oleje v prostorách sání je za normálních okolností zcela nepřípustná. Zabarvení některých sacích kanálů upozorňuje rovněž na netěsnost spalovacích prostorů.
Odstrojení celého motoru a umístění do stojanu byla velmi časově náročná operace - S ohledem na velmi stísněný motorový prostor bylo nutné provést téměř úplné odstrojení celého agregátu. Kompletní zůstal pouze blok motoru a hlavy válců.  Sejmutí olejové vany ve stojanu bylo dílem okamžiku Na první pohled je viditelná přítomnost zbytků ložiskové kompozice v sacím koši a tmavé zabarvení ojnic pátého a šestého válce (druhý ojniční čep z levé strany bloku motoru).
Blok motoru po demontáži krytů rozvodů - Vodící a napínací lišty rozvodového řetězu včetně napínáků jsou bez viditelného poškození.  Demontáž vačkových hřídelů - Pod víkem ložiska vačkové hřídele jsou viditelné známky provozu motoru s omezenou funkčností mazání. Odřená plocha ložiskové části „vačky“ má matný povrch.
Po sejmutí hlav válců se ukáže skutečný stav pístů a spalovacích prostorů - Na druhém pístu z pravé strany (v horní úvrati) jsou patrné dvě protilehlé lesklé plošky. Právě zde narážel píst do hlavy válců, čímž způsoboval tak hlasité klepání.  Detail pístu - Detailní fotografie klepajícího pístu. Stejné plošky byly zjištěny i na pístu pátého válce.
Ojniční čep klikové hřídele - Plocha ojničního čepu klikové hřídele je zřetelně vydřená.  Víko olejového čerpadla - V tělese víka olejového čerpadla jsou hluboké rýhy.
Soukolí olejového čerpadla - Na soukolí olejového čerpadla je patrné zřetelné boční opotřebení.  Přepouštěcí ventil - Přepouštěcí ventil olejového čerpadla nebyl nijak poškozen.
Co dodat na závěr - Spor mezi oběma účastníky se podařilo vyřešit mimosoudní cestou - „FOTOGRAFIE Z PRŮBĚHU EXPERTNÍ DEMONTÁŽE BYLY ZVEŘEJNĚNY SE SOUHLASEM ZADAVATELE“.